Türk Telekom, ürünlerini elektrik şirketleriyle birlikte satacak
Türk Telekom Satış ve Müşteri Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı Ümit Önal, bugün (3 Ocak 2018, Çarşamba) bir basın toplantısı yaptı. Türk Telekom’un 15 aylık sürecini değerlendirip gelecek planlarını anlattı. Orada mıydım? Çok istememe rağmen orada değildim. Türk Telekom’un PR Ajansının değerli çalışanları arayarak beni davet ettiler. Sağolsunlar. Fakat bilmeyenler için söyleyeyim. Hem Ankara’da hem İstanbul’da yaşayan biri olarak toplantıya katılamama sebebim Ankara’da olmamdı.
Ümit Önal’ın bugünkü toplantıda söylediklerini bir kısmını hemen hemen birbirinin aynısı olarak çeşitli yayınlarda okudunuz. Bense sizinle Ümit Önal’ın toplantıda söylediği fakat medyaya yansımayanları sizlerle paylaşacağım. Bana da böylesi yakışır değil mi? 🙂
Şunları söyledi, maddeler halinde yazayım:
- Yeni çözümlerimizle 2017 yılı, kurumsal müşterilerimiz açısından da oldukça mesafe aldığımız bir yıl oldu. Yeni trend olan akıllı şehirler konseptini Türkiye’de ilk uygulayan, şuan iki şehirde, Karaman ve Kars’ta çalışan akıllı şehir sistemlerimiz var. Üçüncüsünü de çok yakın zaman içinde sözleşmesini imzaladığımız için söyleyebilirim. Üçüncü şehrimiz Antalya ve akıllı şehir konseptini Antalya’da daha büyük çapta gerçekleştiriyoruz.
- Genelde telekom şirketleri üçer yıllık iletişim planları hazırlar, biz CEO’muzun da liderliğinde bu anlamda beş yıllık iletişim planı hazırlayan ilk telekom şirketi olduk.
-
Duyurusunu çok kısa bir süre içinde yapacağımız elektrik dağıtım şirketleriyle yapacağımız işbirlikleriyle Türk Telekom’u çok daha geniş kitlelere taşıyacak çalışmalar içerisinde olacağımızı söylemem gerekiyor. Türkiye’nin önde gelen elektrik dağıtım şirketleriyle Türk Telekom ürünlerinin de satılabileceği, onların iletişim noktalarında, bir proje diyerek yetiniyorum.
- Eski ismiyle Türk Telekom ofisleri, yeni ismiyle TTMM’ler (Türk Telekom Müşteri Merkezi) artık Türk Telekom’un bayrak gemileri haline geliyor. (Bu açıklamayı bugün medyada okumuşsunuzdur.)
- Akıllı mağazacılık teknolojilerini INNOVA grup şirketimiz sayesinde işlerimize yansıtmaya çalıştık. Bugün gördüğünüz Türk Telekom mağaza tabelalarının ışıklarının her bir coğrafyada o bölgenin gün batımına göre otomatikmen bir yazılımla halledilmesi gibi çalışmanın yanı sıra çalışanlarımızın bir parmak iziyle işlem yapabilmesi gibi özellikleri biz INNOVA’nın geliştirdiği yazılımlar sayesinde yapıyoruz.
- Müşteriyle yaptığımız temasların yüzde 60’ı daha çok online kanallar üzerinden. Dolayısıyla bu noktaya yatırımlarımız giderek artıyor. Önümüzdeki dönemin de belirleyici unsuru dijitalleşmeyle olacak.
- Strateji ve iş geliştirme GMY’liği altında Türk Telekom’un dijital dönüşümüyle ilgili büyük bir çalışma yapılıyor. Bunun sonuçlarını da çok uzun zaman geçmeden görüyor oluruz diye zannediyorum.
- Akıllı şehirler konseptini Türkiye’de aktif olarak uygulayan ilk operatörüz. Antalya ile bu biraz daha perçinlenecek.
- Türkiye’deki toplam internet penetrasyonu yüzde 48. Avrupa ülkelerinde bu oran yüzde 70. Bizim hedefimiz internet penetrasyonunu AB düzeyine çıkartmak. Bu amaçla Ulaştırma Bakanımızın yaptığı internet seferberliği çağrısına ilk yanıt veren şirket olduk. Sadece bu kapsamdaki “İnternet Bizden” kampanyasıyla sunduğumuz 4X20 olarak adlandırdığımız kampanya ile 260 bin yeni sabit internet abonesi kazandık.
Bunlar da olmadığım toplantıda benim duyduklarım. Ne diyelim? Hayırlı olsun. 🙂