Bilişimin gerçek zirvesi
Bilişim sektöründe her yıl çeşitli zirveler yapılır. Bunların bir kısmı çeşitli organizasyon firmaları tarafından yapılırken bir kısmı da bizzat sektörün firmaları tarafından yapılır. Hepsi nereden baktığınıza bağlı olarak kendi çapında birer zirvedir. Fakat sizler de özellikle de dağcılık sporunu yapanlar çok iyi bilirler ki her dağın bir tane zirvesi vardır. Zirveye giden yolda aşılan veya görünen diğer yükseltiler aslında birer tepedir. Sözün özü “Zirve” tektir.
Konuyu biraz daha açalım. Fakat lütfen kimse alınmasın. Gözlediklerimizi yazıyoruz. Tepe dediğimiz etkinliklere baktığınızda iki çeşit çalışma görebilirsiniz. Biri markaların gerçekleştirdikleri muhteşem etkinlikler. Harcama limiti neredeyse sınırsız. Yeter ki markanın şanına yakışan görkeme sahip olsun. Amaç sadece güç gösterisi yani reklam. Etkinlik sonrası bakıyoruz, Pazarlama grubu etkinlikteki katılımcı sayısının yüksekliği ile üst yönetime iyi bir rapor çıkarmanın gururunu yaşarken, üst yönetim ise rakip markadan daha iyi etkinlik yapmanın keyfini çıkarıyor. Peki, sektöre ve ülkeye faydası nedir? Ben söyleyeyim. Harcanana göre çok düşük, çünkü hedef kitle genellikle yapan firmanın kendi ekosistemi. Ben kendi adıma söylemek istiyorum ki; o etkinliklerde harcanan parayı ben olsam kendi müşterilerime indirim olarak dağıtırım. Bir nebze de olsa müşteri memnuniyetinde artış sağlarım. Diğer etkinlik şekli ise, bayi toplantıları. Bayi sadakati ve satışları arttırmanın bir başka yolu ama yapısı gereği yeni müşteri hedefi yok. Çünkü görece düşük bütçe ile ve tabii ki yine kendi ekosistemine yönelik bir çalışma. Basında yer bulma ihtimali düşük.
Şimdi gelelim “Zirve” dediğimiz konuya. Bilişim sektörünün 16 yıldır en yukarıda bahsettiğim anlamdaki tek bir tane zirvesi var: Bilişim Zirvesi. İşte Bilişim Zirvesi bütün bunları kapsıyor. İçinde bayi toplantısı da var, hep beraber olmanın görkemi de. İşinde Bilişim kullanan herkes. Yani tüm bilişim ekosistemi: Bilişimle alakalı bayi, kullanıcı, devlet, akademisyen, öğrenci, yurtdışından firmalar ve profesyoneller, yani herkes. Sonuçta markalar reklamını yaparken aynı zamanda hem kullanıcılara hem de sektöre bir değer üretiyor. Bilişim sektörümüzün en ihtiyacı olan “yol haritası” ortaya çıkıyor. Çünkü başta Anadolu firmalarımız olmak üzere tüm Bilişim sektörünün devletten, büyük markalardan ve akademisyenlerden beklentisi işlerine yönelik bir yol haritası. Aynı anda, çalıştıkları işyerlerinde Bilişim yatırımları için Bilişimle ilgili yöneticilerin de bu bilgilere ihtiyacı var. Sözün kısası; herkese bir fayda var Bilişim Zirvesi’nde.
Ne zaman, nerede yapılacak, kimler katılacak ve bu yıl ki ana temanın ne olduğu konusunda BT Haber Şirketler Grubu Başkanı Murat Göçe şunları söyledi: “Bilişim Zirvesi 2016 bu yıl 22-23 Kasım’da İstanbul Haliç Kongre Merkezi’nde yapılacak. Bir kere herşeyden önce bu Bilişim Zirvesinin 16.sı. Yani 16 yıldan süregelen bilgi birikimi ve deneyim var. Ekip konuya hakim. Bu yıl ana temamız; Dijital Evrim ile Endüstri 4.0. Mottomuz; “no way out!” Tüm bunların içerisinde; Teknoloji Platformları, Sosyal Buluşma Platformları, Forumlar, Atölyeler ve Özel Proje konuları olarak şu başlıklar işlenecek, IoT, Bulut, Büyük veri, Giyilebilir teknolojiler, Sağlık, Eğitim, Telekom, Bilgi Güvenliği, Arge. Yedi paralel salonda 15 konu belirledik. Bir kısmı yurtdışından olmak üzere şu ana kadar 120 konuşmacı belirlendi, hedef 250. Amaç en iyileri en güncel konularda konuşturmak. Program ve konuşmacılar belirlendikçe sitelerden ve sosyal medyadan paylaşılıyor. Fakat isterseniz kaynağında yani www.bilisimzirvesi.com.tr adresinden de takip edebilirsiniz.”
Bu yıl ki Bilişim Zirvesi’nin hikayesini sorduğumuz da Göçe şunları söyledi: “Yılın ilk günlerinden beri sürekli bizi arayıp Zirve tarihini soranlar vardı. Ülkede yaşanılan sıkıntılı günlere rağmen bu sene Bilişim Zirvesi yapma kararı almamıza en çok onlar neden oldu, onlara büyük teşekkür borçluyuz. Birçoğu ile sponsorluk görüşmelerine başladık. Olumlu gidiyor. Olumsuz taraflara da kısaca bakalım isterseniz, Telekom operatörleri ve bazı büyük markalar kendi etkinliklerini yapma derdi içinde. Bütün bütçelerini oraya kaydırmışlar. Onlara buradan hatırlatma yapmakta fayda var; sektör ve kullanıcılar sizleri birarada görmek istiyor, sizleri dinlemek istiyor. Eminim sizlerin de iletmek istediğiniz mesajlar vardır, gelin beraber iletelim.”
Sözün kısası; yüzde 100 Türk sermayeli bir şirket tarafından yapılan bu etkinlik hepimiz için bir fırsattır. Önemli konuşmacılar ve konular var. Bilişim sektöründe nelerin olduğu ve olacağı hakkında ilk elden bir şeyler öğrenmek için en iyi etkinlik Bilişim Zirvesi. Sektörü, meslektaşlarımızı ve tüm ilgilenleri orada görmek istiyorum.
(Bu yazının bir kısmı 25 Eylül 2016 tarihli Para dergisinde yayınlanmıştır.)