Türk Telekom’un yeni vizyonu
Türk Telekom, ülkemizin en önemli markalarından biri. Bu yüzden her zaman ilgi alanımızda. Türk Telekom’un çiçeği burnunda Genel Müdürü Tahsin Yılmaz sadece ekonomi ve bilişim basınının davet edildiği bir basın toplantısı yaptı. Bizlerle gelecek vizyonunu paylaştı.
Tahsin Yılmaz, Türk Telekom’un “3D vizyonu” olarak adlandırdığı bakış açısını “Dijital yaşam dönüşümü”, “Değer odaklı mükemmel müşteri hizmetleri ” ve “Dünyaya açılım ve bölgesel büyüme” olarak açıkladı. Açıklama bölümü kısa tutularak soru cevaplara geçildi.
Kendisinden boşalan TTNET Genel Müdürülüğü koltuğunun ne zaman dolacağı konusundaki soruya; “TTNET Yönetim Kurulu bu konuda yakın bir zamanda adım atacak. O şirketimizin de yönetim takımı çalışmasına kaldığı yerden devam edecek” şeklinde cevap verdi.
Kendisinin göreve geldiği hafta medyaya yansıyan “Biz” konseptli reklamın kamuoyu tarafından, Türk Telekom’un, Avea ve TTNET’in birleşmesi şeklinde algılandığını bunun gerçekte ne anlama geldiği sorusuna şu şekilde cevap verdi: “Genel Müdür değişimiyle reklam kampanyası denk geldi. Bu kampanyanın bazı yanlış algılamalara yol açtığının farkındayız. Biz orada, grup şirketleri olarak güçlerimizi birleştirdiğimizi anlatmak istiyoruz.”
Bu iki soruyu ve verilen cevapların gerçekleşme şeklini özellikle takip edeceğiz. Çünkü perde arkasında o kadar çok şey konuşuluyor ki… Şimdi bunları yazıp kafaları karıştırmayalım. En iyisi bekleyip görelim.
Türk Telekom’un, büyük bir altyapının sahibi olduğunu ifade eden Tahsin Yılmaz, kuruluşun daha hızlı ve kaliteli hizmet vermenin sorumluluğunda olduğunu söyledi. Türk Telekom’un, tüm işletmelere eşit mesafede olduğunun altını çizen Yılmaz, verilecek hizmetlerin kalitesinin de aynı ölçülerde olacağının bilinmesini istedi. Tüm işletmelere eşit mesafede olma konusunu sektör firmaları tarafından sürekli eleştirilen bir konu. Nitekim bu zamana kadar eşit mesafede olma konsusunun sadece söylemde kalındığı bir çok firma tarafından iddia edildi ve çeşitli örnekler öne sürüldü. Tahsin beyin bu söylemi gerçekleştirebilmesi samimi dileğimizdir.
Toplantıda en çok ilgimi çeken soru ise yeni satın almalarla ilgiliydi. Tahsin bey bu soruya, “Türk Telekom, üst yönetiminin Mayıs ayında verdiği yetki çerçevesinde 300 milyon Euroluk bir satın alma bütçesi ayırdı. Dijital ekonominin farklı bileşenlerden oluştuğunu ifade eden Yılmaz, Türk Telekom’un, büyüme hedefleri doğrultusunda 360 derecelik bir bakış açısıyla değişik fırsatlara odaklanabilecektir.” şeklinde cevap verdi.
Soru kısmı alışık olduğumuzdan uzun sürdü. Meslektaşlarımız bir hayli soru sordu. Bizimde sorularımız vardı. Bir kısmını meslektaşlarımız zaten sordu. Fakat sorulmayan ve bana sıra gelmediği için soramadığım bir soruyu buradan sormak istiyorum.
“Tahsin bey, ülkemizin yurtdışı ile olan internet trafiği maalesef hâlâ aleyhimize. Bunun en büyük sebebi ise genel hatlarıyla arama motorları (özellikle Google), video siteleri (özellikle YouTube) ve sosyal ağlar (özellikle Facebook ve Twitter). Bu durum maddi kayıplara sebep oluyor. Aleyhimize olan bu trafiği lehimize çevirmek için bu alanlarda girişimde bulunacaklara veya mevcut girişimlere bir desteğiniz olacak mı?”
(Bu yazının bir kısmı 30 Eylül 2012 tarihli Para dergisinde yayınlanmıştır.)