Krizden çıkılırken ne yapmalı?

2 Ekim 2011 0 Yazar: Musa Savaş

Gartner raporlarında CRM (Customer Relationship Management – Müşteri İlişkileri Yönetimi) yazılımı pazarı ile ilgili ilginç bir detay vardı. 2008 yılında 8,9 milyar doları geçtiği belirtilen CRM yazılım pazarının toparlanan küresel ekonomi ile beraber 2012 yılında 13,3 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

Diğer taraftan küresel krizde Dubai haricinde ekonomileri fazla küçülmeyen Ortadoğu ülkelerinin firmaları, büyümeye geçişin beklendiği 2010 yılıyla ilgili stratejilerini açıklarken dünya pazarlarında rekabet avantajı kazanmak için CRM teknolojilerine yatırım yapacaklarını özellikle belirtiyorlar. Nitekim konuya üreticiler penceresinden baktığımızda da CRM’in lider firmalarından Sage Software, 2010 yılında Ortadoğu bölgesindeki CRM pazarının yüzde 30 düzeyinde büyüyeceğini tahmin ediyor. CRM teknolojilerine yönelik ilgi, ağırlıklı olarak kampanya yönetimi, satış ekibi otomasyonu, çağrı merkezi yazılımları olarak görülecek.

Sage Ortadoğu Bölge Direktörü Vikram Suri, büyüme döneminde talep düzeyinde ortaya çıkabilecek artışlara en etkin şekilde yanıt vermeyi hedefleyen firmaların özellikle CRM yatırımlarına hız vermesinin zorunlu olduğunu belirtti. CRM’in krizden çıkış stratejisinde firmaların en önemli silahı olacağını belirten Suri, CRM yazılımlarının iş akışı ve çalışan performansı hakkında ayrıntılı bilgilerin toplanmasını sağladığını, değişen müşteri gereksinimleri ile talep düzeylerini belirleyebildiğini ifade etti. Suri, pazara çıkış kampanyaları için bu bilgilerin müthiş birer kaynak oluşturduğunu söyledi.

Sage’in Türkiye temsilcisi Verimax Yazılım’ın Genel Müdürü Ahmet Parlakbilek, Suri’nin söylediklerini şöyle tamamlıyor: “Artık karşımızda yeni bir tür müşteri var ve biz onunla ilgili elimizdeki her türlü bilgiden maksimum düzeyde yararlanmalıyız”. Parlakbilek ayrıca, dünya CRM pazarının 9 milyar dolarlık bir büyüklükte olduğunu, özellikle Ortadoğu gibi gelişmekte olan ülkelerin yoğun bulunduğu bölgelerde pazarın çok hızlı büyüdüğünü vurguladı.

Krizden çıkış stratejilerini, artan rekabet ortamında müşterilerinin gereksinimlerine anında yanıt verme hedefi etrafında oluşturan Ortadoğu ülkeleri, CRM endüstrisinin en iddialı müşterileri olacak. Krizden çıkılıdığının emralerinin görüldüğü bu günlerde Ortadoğu ülkelerinin bu stratejisi tüketicinin kral olduğu bir kez daha tescillenmiş oldu.

Bilişimcilerin katılması gereken bir etkinlik

Bu hafta 25-28 Mart tarihleri arasında Sinerji Türk tarafından çok önemli bir Haberleşme etkinliği gerçekleştirilecek. Bu etkinlik özellikle yurt dışında yabancı firmaların üst düzey yöneticisi konumundaki Türk kökenli kişileri, yerli yatırımcılarla bir araya getirmesi açısından çok önemli. Geçtiğimiz yıllarda bu etkinlikler sonrasında çok başarılı işbirlikleri ortaya çıktı.

Ülkemizin kalkınmasında ARGE ve inovasyona dayalı yerli katkının artırılması için, yurt içindeki ve yurtdışındaki Türk Yöneticiler arasında güçlü dostlukların, işbirliğinin ve uygun bir çalışma zeminin oluşturulmasına katkı sağlamayı misyon edinen Sinerji Türk ve etkinliği hakkında detaylı bilgiye www.sinerjiturk.org.tr adresinden ulaşabilirsiniz. Bu etkinlik işinizi geliştirmek için iyi bir fırsat.

(Bu yazının bir kısmı 21 Mart 2010 tarihli Para dergisinde yayınlanmıştır.)