Gençlerin en çok tercih ettiği alan: Pazarlama
Yetenek kıtlığı çeken ülkeler diye bir sıralama varmış. Ben de bilmiyordum. Öğrenmiş oldum. Diğer ülkeleri ifşa etmeyelim ama bizim ülkece bu sıralamada beşinci sırada olduğumuzu söylemeden geçmeyelim. Yani Türkiye, yetenek kıtlığında dünyada 5. sırada yer alıyor. İnsan Kaynakları yöneticilerinin yüzde 66’sı açık pozisyonlarını uygun yeteneklerle dolduramadığını belirtirken Türkiye’de Y kuşağı (1980 ile 2000 arası doğanlar)…
Türkiye’nin Dijital Dönüşüm Platformu
Hızla büyüyen küresel toplumumuzda bilgi teknolojileri ile iletişim teknolojilerinin içiçe geçerek geleceği şekillendirdiğine tanıklık ediyoruz. Hizmetlerini daha verimli hale getirmek, faaliyetlerini büyütmek ve maliyetlerini düşürmek isteyen tüm hükümetler ve işletmeler bilişimin dönüştürücü gücünden faydalanıyor.
Türkiye’nin Dijital Dönüşüm Platformu
Hızla büyüyen küresel toplumumuzda bilgi teknolojileri ile iletişim teknolojilerinin içiçe geçerek geleceği şekillendirdiğine tanıklık ediyoruz. Hizmetlerini daha verimli hale getirmek, faaliyetlerini büyütmek ve maliyetlerini düşürmek isteyen tüm hükümetler ve işletmeler bilişimin dönüştürücü gücünden faydalanıyor.
IFA 2015’te dikkatimizi çekenler
Berlin’de (Almanya) yapılan ve alanında dünyanın en büyüğü olan Tüketici Elektroniği Fuarı (IFA) bu yılda oldukça iddialıydı. 250 binden fazla ziyaretçi beklenen fuara 1645 firma katıldı. Bir günde gezmenin imkansız olduğu fuarda yine bir çok ürün tüketiciye burada tanıtıldı. Ön plana çıkansa cep telefonları oldu. Her yıl katılan bildiğimiz büyük Türk markaları da fuardaydılar.
Kim krizde?
Pazar araştırma şirketi GfK’nın Tüketici Teknolojisi Ürünleri Pazarı (Temax) verilerine göz attığımızda ilginç rakamlarla karşılaşıyoruz. Ülkemizin aylık ortalama teknoloji harcaması 3.1 milyar TL. Bu rakam 2015 Mart ayı sonu itibariyle 1.1 milyar Euro’ya denk geliyor. Bir de bu rakamın 4 yıl öncesine göre iki katına çıktığını dikkate aldığımızda ülkemizle gurur duymamak elde değil. Sözün özü…