Dört kişiden biri internetten alıyor
İnternetten alışveriş konusunda güvenlik konusunu bahane ederek temkinli davranan bir milletiz. Fakat eğilim son dönemlerde bu yavaş yavaş kırılıyor. MasterCard tarafından düzenli aralıklarla yapılan MasterIndex araştırmasına göre internetten alışveriş yapanların oranı yüzde 28 oldu. Bu sonuç gösteriyor ki ülkemiz insanı üstündeki e-ticaret tutukluğunu yavaş da olsa atıyor.
Çocuklarımız bilgisayar başında kaç saat geçiriyor?
Eylül ayında Türkiye’nin kent nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde MasterCard tarafından yapılan araştırmanın sonuçları dikkatimizi çekti. MasterIndex Okul Dönemi isimli araştırma bir çok konuda bazı ipuçları verirken özelikle öğrenci ve velilerin bilgisayarla olan ilişkisini de gözler önüne sermesi açısından dikkate değer.
Kredi kartına bakışımız değişiyor
MasterCard, tüketicilerin kart kullanım alışkanlıklarını ve harcama eğilimlerini belirlemek amacıyla altı ayda bir araştırma yaptırıyor. Araştırmanın adı MasterIndex. MasterCard bu araştırma işini oldukça ciddiye alıyor. Ülkemizde 11 il merkezinde 1000 kişi üzerinde yapılan araştırma 10’uncu yılını doldurdu. Araştırmanın sonuçlarını bir solukta özetlersek;