MSN’iniz hack’lenirse ne yapmalısınız?
Mesajlaşma programları artık hayatımızın vazgeçilmezlerinden oldu. Birçok mesajlaşma programı olmasına rağmen ülkemizde MSN açık ara lider durumda. Hatta ülkemizde neredeyse mesajlaşmanın adı MSN oldu. Neden mi? Ülkemizdeki PC sayısı daha yeni yeni 10 milyon sınırını zorlarken, evlerdeki PC sayısı ise henüz 3 milyon sınırını aşıyorken MSN abone sayısı 25 milyona doğru hızla yol alıyor. Evet yanlış okumadınız. Yazı ile yirmi beş milyon. Toplam nüfusumuzun 70 milyon olduğunu düşünürseniz 25 milyon rakamının yüzde kaç olduğunu varın siz hesaplayın.
Yahoo, Microsoft’u neden reddetti?
Microsoft’un Yahoo’yu neden istediğini anlatmıştık. 1 Şubat’ta Microsoft’un Yahoo’yu almak için yaptığı 44,6 milyar dolarlık teklifle başlayan süreç sona erdi. Yahoo teklifi reddetti. Böylece Microsoft ikinci kez Yahoo tarafından reddedilmiş oldu. Başka bir deyişle Microsoft ikinci raundu da kaybetti. Peki, Yahoo neden Microsoft’u reddetti?
Microsoft, Yahoo’ya neden teklif etti?
Tüm dünyada yaklaşık altı aydır tartışılan konu; küresel bir ekonomik kriz olacak mı olmayacak mı, olacaksa nasıl bir süreç izleyecek ve etkisinin büyüklüğü ne olacak? Hergün ABD merkezli gelen haberlerle kriz tahminleri revize edilip duruyor. Fakat Şubat ayının ilk günü dünyanın gündemine düşen Microsoft’un Yahoo’ya yaptığı teklif tüm ezberleri bozdu.
2007’den aklımızda kalanlar
Adettendir. Her yeni yılın başında bir önceki yılın değerlendirmesi yapılır. Sonra da yeni yılın neler getireceği. Biz de adeti bozmayalım. 2007 yılı bilişim dünyasında nasıl bir iz bıraktı. İşte bizim aklımızda kalanlar:
Dünyanın en değerli markası; Google
Millward Brown ile Financial Times’ın birlikte gerçekleştirdiği ve bu yıl ikincisi yapılan “Brandz Top 100 En Güçlü Markalar Sıralaması” isimli araştırmanın sonuçları açıklandı. Microsoft’un dünyanın en değerli markası olmadığını öğrenmek beni nasıl şaşırtmadıysa Google’ın bu unvanı aldığını öğrenmekte aynı ölçüde beni şaşırtmadı. Internet’e endeksli yaşam tarzının yaygınlaşması Google’ı zirveye taşırken, aynı zamanda teknoloji sektörünün de lider markası yaptı.