Turkcell 4Ç’21/YS’21 Sonuçları ve Analizi
4Ç’21 operasyonel performansın daha geliştiği, finansal performans üzerinde elverişsiz kur ortamının etkilerinin ciddi derece görüldüğü, dijital iş segmentinin yüksek ivmesine devam ettiği bir çeyrek oldu.
Turkcell 3Ç’21 Sonuçları ve Analizi
Bu çeyrek finansalların geliştiği, operasyonel performansın parladığı, dijital iş segmentinin grup içerisindeki etkisinin arttığı bir çeyrek oldu. Üçüncü çeyrekte ülkemizde pandemi kısıtlamalarının kalkması mobilite üzerinde ve yabancı turist trafiğinde artışa sebep oldu. Artan mobilite Operasyonel performans üzerinde oldukça etkili oldu. Öncelikle özet olarak finansallara göz atacak olursak, 3Ç’21’de grup konsolide gelirleri yıllık bazda %22.5 büyüme…
Turkcell 2Ç’21 Sonuçları ve Analizi
2021’in 2.Çeyreği Turkcell için finansalların ve verimliğin pozitif gelişme gösterdiği bir çeyrek oldu. Heyecan verici çeyreklerin ardından daha durağan gelişmelerin meydana geldiği bu çeyrek açıkçası bana ne yazmam gerektiğini epey düşündürdü. Öncelikle finansallarla başlayarak, dijital segmente, operasyonel sonuçlara ve son olarak da ESG gelişmelerine değinmek istiyorum.
Murat Erkan’ın 600 günü
Turkcell Türkiye’nin uzak ara en önemli ve büyük firmalarından birisi. En çok aboneye sahip, en çok kâra sahip ama en önemlisi, Türk telekomünikasyon pazarının çoğunluğuna sahip. Her ne kadar geçmişte bir dönem 10 milyar dolarların üstünde değerlemeden 4 milyar dolarlara düştüyse de yine de tartışılmaz bir biçimde pazar lideri.
Turkcell 1Ç’21 Sonuçları ve Analizi
Turkcell 1Ç’20 ile birlikte raporlama yapısında değişikliğe gidiyor. Bu değişikliğin temel sebebi, başlıca iş birimlerinin faaliyet alanlarının iş hacimlerindeki ve müşteri tabanlarındaki değişimlerden kaynaklandı. Bu kapsamda finansal birimler “Techfin” bölümü altında, Dijital iş Servisleri “Turkcell Türkiye” bölümü altında, Perakende satış faaliyetleri ise “Diğer” bölümü altında raporlanmaya başlandı. Aşağıda raporlama bölümleri ve kapsamları detaylı olarak görülebilir.