Tabletler hakkında şeytani düşünceler
Son yazımızda değindiğimiz Fatih Projesi ve dağıtılacak tabletler ile ilgili olarak bazı şeyler daha söylemek istiyorum. Fakat daha öncesinde konuyla ilgili bir düzeltmeyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Tabletlerin maliyetinin 100 ile 200 TL arasında olacağını belirtmiştik. General Mobile bana gönderdiği bilgi notunda şu anki mevcut şartlarda ülkemiz için belirttiğim fiyat aralığında tablet üretiminin başlangıçta mümkün olmadığını söylüyordu. Şimdiki değerlerle tablet birim maliyetinin 350 TL’nin altına düşemeyeceğini belirtiyordu. İlerleyen zaman içinde üretime sağlanacak kolaylıkların netleşmesi ile benim söylediğim rakamlara yaklaşılabileceğini de bilgi notuna eklemişti. Eksik bilgilerimizi de giderdikten sonra Fatih Projesi ile ilgili bir başka konuya değinmek istiyorum.
Çağrı merkezinde kaybolmak veya teknik serviste mağdur olmak
Büyük ölçekte üretim yapan veya hizmet veren şirketlerin çok değil bundan 15 yıl önce çağrı merkezi diye bir maliyet kalemleri yoktu. Ürünleriyle ilgili müşteri talep ve isteklerini teknik servislerine gelen şikayetlerden çıkarma yoluna gidiyorlardı. Gerçi bu yolu her şirket çokta efektif kullanmıyordu. Şirketlerin tek amacı vardı. Daha çok ve daha karlı satmak.
Teknik servis problemi
Yaşadığım bir teknik servis problemi beni oldukça rahatsız etti. Anlattığımda birçok meslektaşımın da aynı sorunu yaşadığını öğrendim. Bana bunu neden köşemde dile getirmediğimi sordular. Ben de bunun kişisel bir sorun olduğunu, köşeye taşımamın doğru olmayacağını söyledim.
Bize (Tamire) yemeğe gelsene
Günlük hayatımda en sık karşılaştığım cümlelerden biridir bu başlık. Eminim ki son nefeslerini veren yüzyılımızın, insanlığa armağanı olan bilgisayar denen aletlerden anlayan tüm arkadaşlar da bu ve buna benzer davet cümlelerine çok sık rastlıyorlardır.