Çok şey kaçırıyorsunuz, farkında mısınız?
CeBIT Bilişim Eurasia Fuarı’nda binin (rakamla 1000) üzerinde şirket, 45 farklı sektöre yönelik kurumsal çözümlerini tanıttı. Tüm bunlar olup biterken gözlerimiz teknoloji şirketlerini arayıp durdu beyhude yere…
Çağrı merkezinde kaybolmak veya teknik serviste mağdur olmak
Büyük ölçekte üretim yapan veya hizmet veren şirketlerin çok değil bundan 15 yıl önce çağrı merkezi diye bir maliyet kalemleri yoktu. Ürünleriyle ilgili müşteri talep ve isteklerini teknik servislerine gelen şikayetlerden çıkarma yoluna gidiyorlardı. Gerçi bu yolu her şirket çokta efektif kullanmıyordu. Şirketlerin tek amacı vardı. Daha çok ve daha karlı satmak.
Türk usulü rekabet piyasası
Eğri oturup doğru konuşalım demiş atalarımız ama doğru konuşanı da dokuz köyden kovarlar şeklinde ilave etmeyi de unutmamışlar! Olsun varsın. Biz doğruları söyleyelim. “Sabit Numara Taşınabilirliği 10 Eylül’e ertelendi.” Bu cümleyi okuyunca şaşırmadım. Çünkü Türk Telekom ile Alternatif Telekom Operatörleri arasında adı konulmamış bir savaş var. Alternatif Telekom Operatörleri uzun süre ses trafiğinin kendilerine de açılması için savaş verdiler. Sonunda Türk Telekom şehirlerarası, milletlerarası ve mobil yönlere aramalarına müsaade etti. Sonrasında şehiriçininde açılması ve sabit numaraların taşınabilmesi ile ilgili bastırdılar. Çok çetin mücadelelerden sonra o hakkı da aldılar (mı?).
Bilişim 500, internet medyası ve alan adları
Hafta başında Bilişim 500 açıklandı. 10 yıldır Bilişim 500 araştırmalarını yapan ve yayınlayan İnterpromedya, derlediği bilgileri yine güzel bir organizasyon dahilinde bizlerle paylaştı. Bilişim şirketlerinin, satış gelirlerine göre sıralandığı çalışmada 2008 yılını nasıl kapattıklarını, derli toplu görebiliyoruz.
Telekomda asıl kavga şimdi başlayacak
Telekom sektörü için neredeyse milat olarak ilan edilen 9 ve 10 Mayıs günleri öncesi “3. Telekomünikasyon Zirvesi” yapıldı. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) önderliğinde Serbest Telekomünikasyon İşletmecileri Derneği (Telkoder) tarafından düzenlenen bu zirveyi önemli kılansa içeriğiydi. Zirve; şehiriçi görüşmelerin yeni işletmecilere açılması, sabit numara taşınabilirliği uygulamasının başlatılması, üçüncü nesil (3N) GSM ruhsatlarının verilmesi ve Elektronik Haberleşme Kanunu’nun (EHK) ikincil düzenlemelerinin yürürlüğe konması gibi konuları içeriyordu.