Mobil reklamların önlenemez yükselişi
2000 yılındaki CeBIT’I ziyaret ettikten sonra çıkardığım sonuç şuydu: “Teknoloji, insanı her yerden bilgiye ulaşır olmayı ve insanlarında ulaşılır olmasını hedefliyor.” Bu nasıl olacaktı? Tabii ki “Mobil Teknolojiler” ile.
Tarihin en büyük (siber) saldırısı
“Önceki hafta tarihin en büyük siber saldırılarından biri gerçekleşti. Bu saldırı Rusya’nın Google’ı olarak bilinen Yandex’e siber dünyada yapıldı. Bu saldırıda saniyede 22 milyon talep oluşturulmasıyla gerçekten kendi alanında bugünkü şartlarla tekrarı zor bir rekora imza atıldı…”
Navigasyonun geleceği
Teknolojide geleceğin en büyük rekabet alanlarından biri harita uygulamaları, diğer bir deyişle yön bulma yani dilimize yerleşmiş şekliyle navigasyon olacak. Bu konuda hafızamızı tazeleyip geçmişe bakarsak daha iki yıl önce Google ve Apple arasında harita rekabeti yaşanmış ve Apple harita yazılım ekibinin işine son vermişti. Çünkü gerek iş amaçlı gerekse de turizm amaçlı geziler arttıkça…
Yerli arama motoru
IAB Türkiye, belli aralıklarla yaptığı dijital reklam yatırımları araştırmalarından sonuncusu olan ve 2014 Ocak–Haziran dönemini kapsayan AdEx-TR dijital reklam yatırımları araştırmasını açıkladı. Açıklamaya göre, dijital reklam yatırımları 2014’ün ilk altı aylık döneminde, toplamda 650 milyon TL’ye ulaştı. Fakat ülkemizin barındırdığı iki önemli faktörden dolayı reklam harcamalarının ilk altı aydaki gibi olmama riski var. Birinci faktör,…
Google, Fransa’ya horozlanıyor
Bildiğiniz gibi Google’ın ülkemizle sancılı bir ilişkisi var. Google’ın ülkemizden bir yıl içinde resmiyette 300 milyon dolar gayri resmi olarak ise bir milyar dolar civarında para kazandığı uzmanlar tarafından belirtiliyor. Buna karşılık ise ülkemize herhangi bir maddi faydası yok. Yani en somut anlamıyla vergi vermediğini biliyoruz. Gerçi vergi barışından faydalandığını duyduk. Fakat doğru mu değil…