Hepsi bu kadar mı?
Türk Telekom ile ilgili son yazımızda sizlere iki soru gibi görünse de bir soru sormuştum. Demiştim ki; “Siz, Türk Telekom’un Yönetim Kurulu’nda olsaydınız hangi konuları gündem olarak tartışıp karar almak isterdiniz? Yani sizce Türk Telekom’un acilen görüşülmesi gereken konuları nelerdir?”
Bu soruya gelen ve yazının altında yer alan yorumları okumuşsunuzdur. Onların haricinde e-posta ve diğer yollarla gelenleri de ben okudum. Şimdi hepsini derleyip toparlıyorum. Yarın akşama yetiştirmeye çalışıyorum. Yani sizlerin gündemini hazırlıyorum. 13 Aralık 2018 Perşembe günü yapılacak Türk Telekom Yönetim Kurulu toplantısı öncesi iyi bir yazı olur diye düşünüyorum. Bakın arada klavyeden kaçtı. Yazmayayım diyordum ama Yönetim Kurulu toplantısının tarihini açıkladım. 🙂
Bu arada sizlerle şöyle bir bilgi paylaşayım. Her Cuma günü genelde İstanbul’daki Gayrettepe binasında Yönetim Kurulu üyeleri ve yöneticiler “İstişare Toplantısı” yapıyorlar. Ayda bir seferde Yönetim Kurulu toplantısı yapılıyor. Yani Yönetim Kurulu üyeleri gerek kendi içlerinde gerekse de yöneticilerle sürekli iletişim halindeler. Özetlersek; yönetim çalışıyor. 🙂
Son olarak; sizlerden daha çok yorum bekliyorum. Ne kadar yayınlanmaya değer çok yorum olursa, o kadar etkili olur bu sitede yazılanlar. Hadi bakalım. Beni yalnız bırakmayın.
Ben olsam bilişim altyapısını toparlardım. Tt ttnet ve avea tarafında kullanılan bilişim alt yapısı çorba olmuştu hala da öyle. Bunların konsolidasyonu için mozaik peojesinin bir çıktısı vardı ama yeni yönetim onu eski yönetimin bir çıktısı diye çöpe attı.
Tt grupun en büyük ayak bağı bilişim alt yapısının çorba olmasıdır. Tüm müşteri problemlerinin kök nedenlerinden önemli birisidir.
Şirket çok büyük bir marka değerine sahip olmasına rağmen hizmet kalite algısı çok kötü. Avea hatların çekim sorunu çok fazla. Evinize internet almaya çalışıyorsunuz, ya port yok ya da alt yapı yok. En kötüsü de derdinizi anlatacak muhatap bulamıyorsunuz. İl veya ilçelerdeki ofislere gidiyorsunuz çalışanlar eski türkiye memurları gibi. Devlet dairelerinde bile hizmet kalitesi ve insana saygı çok arttı. Fakat şirket hala 15 yıl geride.Müşteri memnuniyeti araştırması elbette yapılıyordur.Fakat, sadece sosyal medya ve sikayetvar gibi platformları bile inceleser olayın vahamatini anlayabilecekler. Alt yapı sorunlu, personel sorunlu…. Şirketin finansal durumu zaten sorunlu….Üst yönetimden tüm bunların nasıl çözüleceği ile ilgili somut açıklama gelmeli.
Her 3 ayda bir müşteri sayısını şu kadar artırdık diye haber yaptırarak sorunlar çözülmüyor. Millet herşeyi görüyor.
Yazdığınız bir yazıda 5000 kişinin işten çıkarılabileceği dedikodusuyorumlanmış. Ben çok ama çok önemli bir gerçeğe vurgu yapacağım.
Kurumda öylesine fazla israf var ki. Bu israfların sorumlusu denetimsizlik, alt kademe yöneticilerin takipsizliği ve boş vermişliği. Burada sadece bir örnek yazacağım. Üst yönetim okuyorsa lütfen dikkatlerini buraya çeksinler.
Bazı kadrolara şirket aracı veriliyor. Müdür ve üstü pozisyonlara yan hak kapsamında, alt pozisyonlara(özellikle satış kadrosuna) ise iş gereği veriliyor.
İş gereği kullanılması gereken araçlarla korsan taksicilik yapanı mı ararsınız, Aracı eşine tahsis edeni mi arasınız, hafta sonu aracı ücretle kiralayanı mı arasınz, mesai saatinde sadece yemek yemek için 300-400 km yol gidip geleni mi ? ve yazamadığım birçok kural dışı kullannım
Müdürlere sorduğunuzda, efendim araç takip sistemi var, takip ediyoruz diyeceklerdir. Acaba öyle mi ? Filo yönetiminden araç kullanım raporu talep ettiğinizde şaşıracağınıza eminim. Elbette kuralına uygun kulanan yüzde 5-10 azınlık var. Onları tenzih ederim.
Çok daha fazla olduğuna eminim ama 1000 araç olduğunu varsayalım. Her aracın 500 TL kural dışı araç kullanımı engellense 1000 araçta 500 000 TL tasarruf yapılır. Yılda en az 6 milyon lira tasarruf demek bu. Peki üst yönetime soruyorum ? 6 milyon TL, işten çıkarmayı düşündüğünüz kaç personelinizin maaşını öder ? Kaç ailenin evine ekmek girer ?
Hafta sonu bir personel ankaradan urfaya, şirket aracı da yakıtı da beleş deyip kebap yemeyiverse, İstanbul’dan bursaya iskender yemeye gitmeyiverse ,yapılacak tasarrufla kaç kişinin yüzü güler ?
Bu sadece bir örnek. Bir örnek daha. Satış personeline verdiğiniz 1000 tl limitli temsil. Bu temsilleri kaç kişi amacına uygun kullanıyor ? Sağdan soldan topladıkları fişleri beyan edip sizden haksız kazanç sağlıyorlar. Adamlar marketten, evine yaptıkları masrafı temsil harcaması diye kurumdan tahsil ediyor ? Farkında mısınız ? Oysa bu temsilin amacı şirketin müşteriler nezdinde ikramla temsil edilmesi. Kaç kişi bu kurala uyuyor. Bu paralar nereye gidiyor ?
İnanın yüzlerce örnek var. Ekstra bir aksiyona gerek yok. Sadece israfa engel olsanız değil 5 bin kişiyi işten çıkarmayı, 5 bin kişi daha işe alsanız cebinizden 5 kuruş çıkmaz.
Selametle.
Merhaba musa bey global firmalarına mobil çözüm ortaklığı işleri ihalesiz ek protokol ile mevcut rakamların %20 düşüğüne verildiği söyleniyor sizlerden konu hakkında bilgi alabilirmiyim
Türk Telekom web sayfasından kotasız internet fiyatlarını açıklamış. Noktasına virgülüne dokunmadan aynen yazıyorum. Hepimiz biliyoruz ki 24 mbps nin altında internetten verim almak pek mümkün değil. İnsanların sadece ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri 24 mbps internete 124,90 TL fiyat belirlemek, fırsatçılık değil de nedir ? Bir de dalga geçer gibi 4 mbps hızında internete 64,90 TL fiyat biçmişsiniz.
Bankalara olan borcu millete yüklemenin yeni yöntemi bu mu ? Lütfen fiyat politikanızı tekrar gözden geçirin. Vatandaş daha ucuzunu bulur ve kullanır. 3 kuruş kazanacağım diye 5 kuruş kaybeden yine sizler olursunuz.
4 mbps : 64,90 tl
6 mbps : 74,90 tl
8 mbps : 84,90 tl
16 mbps : 97,90 tl
24 mbps : 124,90 tl
35 mbps : 154,90 tl
50 mbps : 254,90 tl
100 mbps : 341,90 tl
Vatandaşa cevap:
Bu çağda 4 mbps interneti hizmet olarak sunmak nedir ya. Ben bile utandım. Bunu pazarlama stratejisi olarak piyasaya sunanlar hiç utanırlar mı ? Üst yönetime tavsiyemdir. Bu tarifeyi hizmet diye sunan pazarlama sorumlusu kimse gereği yapılsın. Kurumu, bütün ülkeye rezil etmenin manası yok.
1- Şirket geneli son 3 yıldaki tüm alımların detaylı gözden geçirilmesi.
2- Mobbing incelenmeli.
3- Enflasyon karşısında ücretlerde iyileştirme.
4- Gece ve vardiyalı çalışanların saat ücretlerinde iyileştirme.
5- Yeni tarifeler çok pahalı, düşmeli.
6- Yetkin satış ekibi kurulmalı. Rakip firma aynı binaya 10 defa uğruyor, TT satış ekipleri gibi törenle 10 kişi dolaşmıyor turist gibi.
7- Çalışan bağlılığını yitirdiniz, tekrar kazanmadığınız sürece şirket çalışandan hiçbir zaman yeterince fayda elde edemeyecektir.
8- Gereksiz, masraflı, acil olmayan projeler iptal edilmeli.
9- Liyakat esas olmadıkça her zaman kaybedilecek.
10- Yukarıdaki arkadaşların da dedikleri gibi, israf önlenirse( mutfaktaki peçeteleri kaldırmayı kastetmiyorum) işten çıkarmaya gerek kalmaz.
11- Ve en önemlisi doğru şebekelerde teknolojiye yatırım yapmadığız sürece gelir artırmayı hedeflemek hayalden ibaret olur 5G öncesi.
12- Yazılanların umursanmayacağını biliyoruz ama çalışanların dillerine tercüman olmak istedim bir nebze de olsa.
…- …. uzar gider. Yeterki yukarısı birşey yapmak istesin, illa birşeyler bulacaklardır çalışanı memnun etmek için.
Musa abi bu seferde sen yaz da ne olur acaba ? Biz ona göre yazalım…
Herkes öneri, şikayet ve taleplerini yazıyor. Yalnız, icra makamında bulunanların bu yazıları okuduğunu sanmıyorum.
Musa Bey, gazeteci olarak ilgililerle görüşüyorsa belki o aktarıyordur.
Musa Bey bu hafta kulis bilgileri yazacakmısınız ? Ya da 18 Aralık sonrasını mı beklememiz gerekiyor. Sizden yorum alamıyoruz hiç. Evet bizden bekliyorsunuz ama sizden öncülük ve eşlik etmenizi bekliyoruz. Her yazınızın altında onlarca yorum yapılıyor. Yorumlarınızı bizden esirgemeyin. İnanın çok daha fazla yorum gelecektir. Bizlerde çok daha bilgileneceğiz. Siz yorum yazmayınca monolog oluyormuş gibi hissediyorum 🙂
13 Aralık geride kaldı. Bugün yönetim kurulu toplantısından söz etmiştiniz. Haberlerinizi bekliyoruz abi. Ne oldu ne bitti ?
Turk Telekom un tüm urun ve hizmetlerini sahada temsil eden bayi çalışanları olarak. Düşünün ki Türk Telekom adına her gün bir cok müşteri ile Sme, Soho yada Mas kanalda ziyaret gerçekleştirilip Telekom ürünlerinin satışı gerçekleştiriliyor. Ancak Türk Telekom da IC MUSTERI kavramı sıfır.
Telekom kendisini sahada her gün temsil eden ve telekom için gelir sağlayan bayi saha satış kadrosunu nerdeyse tanımıyor. Satış Kanalının başına, elinde çanta sahada satış yapmamış insanlarla nasıl aynı yone yürüyüp bu kurumun büyümesini sağlayabilirsiniz ki ?
Avea döneminde Bülent Kurtulay lar dönemini hatırlayın. Bu dönemde türkiye satış müdürü tüm bayi saha çalışanları ile ayda bir defa biz bize toplantısı yapar bu toplantıya kurumun her biriminden yöneticiler katılırdı. Devamlı olarak en alttan en ust düzeye ulaşan bir bilgi akışı vardı. Şimdi bırakın böyle bir toplantıyı saha da türk telekomu elinde çanta ile aksama kadar temsil eden bizleri kurum tanımıyor bile.
Yüzlerce bayi saha çalışanı Türk Telekom un en ufak hiç bir hakkindan faydalanamiyor. Düşünebiliyor musunuz ? Merkez çalışanları sadece vergi ödeyerek kullandıkları dsl hizmetini, her gün bu ürünü sahada satan temsilci liste fiyatı ile evine aliyor.
Hergun bu kurum icin kontağa basıp, müşteri ile yüz yüze her türlü sorunu göğüsleyen yüzlerce çalışanı var bu kurumun. Bu calisnalarin kurumu temsil etmesi icin onlara ne gibi hak ve argüman sağlanıyor acaba ?
Bu arada, Kurumsal satış kanalını nerdeyse alınan kararlar bitirildi. Bireysel ile Kurumsal kanalı birleştirip, bireysel satis zihniyeti ile kobi segmente satış yapmaya çalışmanın sonuçlarını şu günleride tüm bolge yönetimi gormus durumda. Coklu hat satisi bitmis durumda.
Telekom İc Müşteri kavramını bastan sona gözden geçirmeli. Bu kurumda herkes en iyisinide yapsa, sizi sahada müşterinin karşısında kim temsil ediyor ?Bu ürünlerin satışını kim yapıyor?
Değişim olacak ama yine gecikmeli anlaşılan….
Tüm şikayetler, satış birimi ve ekseriyetle kurumsal bayi kanalına yoğunlaşmış. Ciddi sıkıntılar var sanırım.
Musa Bey, bu konuda yorum ve bilgi yazarmısınız ? En azından bir gazeteci olarak bir röportaj yaparak yayınlayamazmısınız ? Okuyucularınızdan çok büyük talep var. Demokrasinin sesine sessiz kalmazsınız umarım 🙂
Madem konu satıştan açıldı bende sadece izlenimlerimi ve izlenimlerim sonucu oluşan kanaatimi yazacağım.
P.D sonrası ceo’luk görevi için iki isim oldukça ön plandaydı. Her ikisi devletin tepesi sayılabilecek makamlardan iki kişi tarafından güçlü şekilde destekleniyordu. Desteklenen bu iki şahıstan birisi İnsan Kaynakları’ndan sorumlu genel müdür yardımcısı Ş.K, diğeri ise Satış ve müşteri hizmetlerinden sorumlu gmy Ü.Ö idi. Her ikisi arasında ceo olabilmek adına mücadele de kaçınılmaz bir sonuçtu.
Soğuk savaş geçen yıl sıcak savaşa döndü. Özellikle bayi kanalını yöneten kaliteli ve oldukça deneyimli kişiler İK tarafından şirketten gönderildiler. Ü.Ö Bey’e posası sıkılmış bir organizasyon bıraktılar. Bayi kanalının 2018 yılında başarısız olmasının ve uzun yıllardır şirkete hizmet eden bayilerin 2018 yılında batarak kapanmak zorunda kalmasının sebebi budur. Bu başarısızlık Ü.Ö Bey’in ceo olma olasılığını çok zayıftattı. Birkaç hafta önce ik tarafından bu operasyonu düzenleyen İ.B insan kaynakları iş ortaklığı direktörlüğüne, S.D ise insan kaynakları iş ortaklığı müdürlüğüne terfi ettirildi.
Musa Bey yanlış anlamayın ne olur.
İyi niyetinizden şüphem yok.
Israrlara rağmen somut bilgi yazmamanızı 2 şeye bağlıyorum.
1.Bize verebileceğiniz somut bilgilere sahip değilsiniz.
2.Ya da yorum yapmaktan çekiniyorsunuz.
Size gelen bir baskı var mı merak ediyoruz.
Şirketin son 5 yıllık kar/ zarar durmuna baktım.
2018/9 ay: 3,6 milyon TL zarar
2017 :1,1 miyar TL kar
2016 :1,39 Milyar TL Zarar
2015 :907 Milyon Kar
2014 :2,6 Milyon Kar
Yukarıda görüldüğü üzere şirket mehter takımı gibi ilerlemiş. 2 geri bir ileri. Üst yönetimin 2016’da göreve geldiğini biliyoruz. 2016, 2017, 2018 yılı toplam kar zarar durumunu hesapladığımızda şirketi son 3 yılda 3,89 milyar TL zarar ettirmeyi başarmışlar.Rakamlara baktığımızda belkide şirket tarihinin en başarısız yönetiminden söz edilebilir. Elbette kendilerinin de mazeretleri vardır. Ama rakamlar ortada. Bunun bedelinin ne olacağını zaman gösterecek. Ya da Musa Bey duyumlarını yazacak, öğreneceğiz 🙂 🙂
Kaynak:
http://www.ttyatirimciiliskileri.com.tr/tr-tr/mali-operasyonel-veriler/sayfalar/temettu-bilgisi.aspx
Musa abi sessizliğini korumaya devam edecekmisin?
Sükut ikrardan gelirmiş. Musa bey yazılan her şeyi kabul ediyor demek ki 🙂 O yüzden yazmıyor. Geçen yıllardaki yazılarını inceledim. Tek tek tüm yorumlara cevap vermiş.
Mustafa’ya cevap: Mustafa bey, “Global firmaların mobil çözüm ortaklığı işleri…” derken hangi firmaları ve ne gibi işleri kast ediyorsunuz? Sorunuzu biraz daha açabilir misiniz?
Ahmed’e cevap: Sevgili Ahmed, ben zamanı geldiğinde zaten yazıyorum. Önemli olan sizlerin yazması. Çünkü burada yazılanları Türk Telekom’da çalışan herkesin okuduğundan emin olabilirsiniz. 🙂
Seyfullah’a cevap: Merak etmeyin Seyfullah bey, sadece icra makamları değil tüm makamların okuduğundan emin olabilirsiniz. Diğer yandan ben de görüştüğüm tüm yöneticilere mutlaka aktarıyorum.
Hamid’e cevap: Hamid bey, edindiğim bilgileri ben üç kaynaktan doğrulatmadan sizlerle paylaşmıyorum. Takdir edersiniz ki ilgilendiğim tek haber konusu Türk Telekom değil ama ana haber konum bu. Dolayısıyla bazı bilgileri doğrulatmam zaman alıyor. Bu durumla ilgili anlayışınıza sığınıyorum. Diğer yandan siz yazdığınız için hatırlatayım, yarın 18 Aralık. Sizce yarından sonra ne olacak? 🙂
Eyüp’e cevap: Yönetim Kurulu yapıldı. Fakat bu sefer İstanbul’da değil, Ankara’da yapıldı. Ne olduğu içinse biraz daha bekleyeceğiz. Sabır.
Serkan’a cevap: Demokrasinin sesine sessiz kalmayacağız tabii ki… 🙂 Fakat her şeyin bir zamanı var. Sabır.
Siyami’ye cevap: Yanlış anlamadım Siyami bey. 🙂 Sorularınızı cevaplayayım. 1.Bir çok bilgiye sahibim fakat doğrulatmam zaman alıyor. 2.Yorum yapmaktan çekinmiyorum ve bana herhangi bir baskı yoktur. Gazetecilik anlayışımı en iyi anlatan bu şarkıyı https://youtu.be/7EvEclSVwYo dinlemenizi öneriyorum. 28 yıllık gazetecilik hayatımın bana öğrettiği en önemli şey ise şudur: “Sadece doğru bilgileri doğru zamanda yazmak işin en doğrusudur. Gerisi manipülasyona girer.”
Ceyhun’a cevap: Tabii ki zamanı geldiğinde yazılacak. Emin olabilirsiniz.
Ahmed’e cevap: Hangi sessizlik? 😉
Ozhan’a cevap: 😉 Kabul edip etmeme meselesi değil. Doğru bilgi, doğru zamanda meselesi.
Musa’ya cevap: Fırtına öncesi sessizlik abi…. 🙂
Musa bey proyap, akçadağ, abdürrahim temiz, erk gibi sabit tarafının çözüm ortağı firmaları kendi bölgelerindeki avea tarafının çözüm ortağı olduğu işleri devredilmek isteniyor. Bu konuyla ilgili avea BÇO larına bilgi geçilmeden teklif istenmeden direk verilmesi etik olmadı yıl sonu her iki grubunda sözleşmesi bitmektedir.
Recep ÖZTÜRK’e cevap:
Hüseyin Balcı’yı çok özlediyseniz bisküviciliğe başlayabilirsiniz. Neden hala gsm bayiliği yapıyorsunuz ? Sizin Balcı’yı beğendinizi, özlediğiniz hiç sanmıyorum. Özleminiz kayrılmak !!!
Bizim gibi işini düzgün yapan ve hiç bir bağlantısı olmyan bayilere acımasız hedefler verilirken sizlerin hedefleri her ay düşük tutuldu. Personel maliyetinizden, kiranıza kadar masraflarınız ödendi. Bunlar da yetmedi. Bilerek sistem açıkları bıraktılar. Sistem açıklarından faydalanarak paralar kazandınız. Sizin kvranmanızın nedeni müdür ve satış yöneticisi kalitesizliği değil. Eskisi gibi yatarak para kazanamamak. Eskisi kayrılmamanız. Herkes herşeyi biliyor. Boşuna hedef saptırmayın.
Yazacak çok daha şey var. Neyse ki yeri burası değil.
Musa Bey,
Sizden benim bir ricam olacak.
Türk Telekom’da her sene organizasyon değişiklikleri olmaktadır. Her değişikliğikte birçok çalışan işten çıkarılmaktadır. Çoğu da dava işe iade davası açmaktadır. Telekom işe iade davalarının %90’ını kaybediyor. Kendi çevremden örnek verecek olursam henüz işten çıkarılanlardan dava kaybeden görmedim.
Telekom, gereksiz yere davayı kaybetmesine rağmen, üst mahkemeye itiraz etmektedir. Üst mahkemenin iş davalarına telekom lehine karar vermişliği yok desem yeridir. Telekom’un tek amacı vereceği tazminatları geciktirmek, zaman kazanmak.
Telekom böyle davranarak zaten işten çıkararak madur ettiği çalışanlarını, dava süreçlerini bilinçli olarak uzatarak ve tazminatlarını geciktirerek bir kez daha madur ediyor. Ayrıca, şirketin ödemek zorunda kaldığı mahkeme ve avukatlık ücretleri de ekstra maliyetler.
Koskoca kuruma böyle küçük hesaplar hiç yakışmıyor.
Musa Bey, yukarıdaki yazdıklarımı 1000’lerce kişinin ortak sorunu. Sorunumuzu üst yönetime iletebilirmisiniz. Sonucuyla ilgili bir iki cümlelikte olsa buradan bilgilendirme yazar mısınız ?
Lütfen bu ricayı binlerce kişinin ortak ricası olarak kabul edin.
Avrupa’da,100 Mbit artık giriş seviyesi tariflerinde bile verilmiyorken ki genelde 250 Mbit’ten başlıyor tarifeler,bizde 100Mbit’e ışık hızı muamelesi yapılıyor.
Zamanında dünya 8mbit adsl’e geçerken biz 56K Dial-Up kullanıyorduk.Aradan 20 yıl geçmesine rağmen değişen pek bir şey olmadı.
Millet,10 gbit’lerde gezinirken biz 100Mbit’e hiper,über,maxisüper diye uzay teknolojisi muamelesi yapıyoruz.
Kotaymış,adil kullanımmış,düşük upload hızıymış,açma kapama bedeliymiş bu konulara girmiyorum bile,yorum sizin..
İsviçre: 10Gbits + Unlimeted 4G (50 frank/yaklaşık 50 dolar)https://fiber.salt.ch/en/#/
Hollanda: 1Gbits (58€) | 10Gbits (105 €)https://www.tweak.nl/glasvezel/pionieren-met-10-gigabit.html
Fransa: 1Gbits (29€)https://boutique.orange.fr/internet/offres-fibre
Türkiye: 100Mbit (56€)(340 TL)https://bireysel.turktelekom.com.tr/evde-internet/web/kampanyalar/Sayfalar/limitsiz-dunya-kampanyasi.aspx
Musa Bey, size bilgileri teyit edene kadar, tt kamuyu aydınlattı bile 🙂
Pazarlama GMY Hakan Dursun ile yollar ayrıldı. Yerine Satış Gmy Ümit Önal getirildi.
Bilgi kamuoyuna açıklandığı için isimleri tam olarak yazdım.
Ahmed’e cevap: Bazı bilgilerin resmi kaynaklardan öğrenilmesi her zaman en doğrusudur. 😉
Son günlerde orta ölçekli müşteri yönetimi ile kobi kanalının birleştiği açıklanmıştı. Bu yeni yapının direktörü İ.C. olmuştu.
Bugün gelen mail ile satış biriminin gmy’si, pazarlama birimine geçti.
Tüm bayiler ve sy’ler İ.C’nin adı duyulduğunda çok üzülmüşlerdi. Çünkü mevcut başarısızlığın mimarı kendisiydi ve altında çalışanlar ile hiç anlaşamazdı. Umarız ve dileriz ki Ü.Ö. bey, İ.C’yi kendisiyle birlikte pazarlamaya götürür de tüm kobi kanalı derin bir nefes alır.
Bu gece açıklanan organizasyon değişikliğinin sebebi aşağıdakierden hangisidir ?
A) H.D’nin kamuoyu tarafından tepki çeken yeni internet tarifleri açıklamaları (Görevden alındı.)
B)Ü.Ö’nün satış kanalındaki ciddi başarısızlığı (Görev yeri değişti)
C)Ü.Ö’nün daha önce satış kanalında yaptığı sadeleşmeyi pazarlama kanalında da yapması için (sadeleşme=personel çıkarma.Ya da kayyum görevi)
D) Hepsi
Musa Bey’in yazılarının altındaki yorumlaın yüzde 90’ı satışla ilgili şikayetlerdi. Satıştan sorumlu gmy’nin bu görevden alınarak başka birime alınması süpriz olmadı doğrusu.
Recep Öztürk ismiyle 13 Aralık 2018 tarihinde yapılan yorum, tarafımıza gönderilen aşağıdaki açıklama üzerine yayından kaldırılmıştır.
“SAYIN MUSA SAVAŞ,
Müvekkilimiz Recep Öztürk, Türk Telekom A.Ş.’nin Türkiye çapında en büyük çözüm ortağı olan Mıstaçoğlu Teknoloji ve İletişim Hizmetleri A.Ş.’de Genel Müdürlük görevini yürütmektedir. Müvekkilimin Şirket tarafından tahsis edilen e-posta adresine, 13 Aralık 2018 tarihinde, http://www.musavas.com.tr adlı internet sitesinde bir gönderiyi takip ettiğine dair bilgilendirme maili gelmiştir. Müvekkilimiz bunun üzerine girmiş olduğu internet sitesinde; Şirket tarafından tahsis edilmiş e-posta adresinin kullanılmak suretiyle, adı, soyadı, mesleki görevi, kimliği ve genel müdürü olduğu Şirketin ticari bilgilerinin ifşa edildiği ve müvekkilimizi zan altında bırakan yorumlar yapıldığını görmüştür.
Şüpheli, müvekkilimizin kişisel bilgilerini hukuka aykırı bir şekilde ele geçirmiş ve kullanmış, yapmış olduğu yorumlarla müvekkilimi gerek konumu gereği doğrudan iş ilişkisi içinde bulunduğu Türk Telekom, gerekse üst düzey yöneticisi olduğu Mıstaçoğlu Teknoloji ve İletişim Hizmetleri A.Ş. nezdinde töhmet altında bırakmıştır. Şüphelinin suç oluşturan bu eylemi nedeni ile müvekkilim çok zor durumda kalmış, şerefi, kişisel ve mesleki onuru zedelenmiştir.
Söz konusu suç ile ilgili ilgili mercilere gerekli başvurular yapılmıştır. Yüce Yargımızın Savcılık makamı tarafından gerçekleştirilecek soruşturma neticesinde şüphelinin tespit edilerek hakkında gerekli cezai yaptırımların uygulanacağına olan inancımız tamdır. Şüphelinin kimlik bilgilerinin tespit edilmesi üzerine, kendisi aleyhine manevi tazminat talepli dava ikame edeceğimizi de beyan ederiz.
Kamoyuna duyurulmak üzere işbu yazımızın web sayfanızda yayınlanmasını ve suç unsuru teşkil eden bu yorumun sitenizden kaldırılmasını vekâleten talep ederiz.
Mıstaçoğlu Teknoloji ve İletişim Hizmetleri A.Ş vekili
Av. Aylin Canset Çelik”